Volvo ще направи електрическия ЕХ60 на напълно нова платформа

Това важи и за всички останали бъдещи електромобили на марката, като под думата „архитектура“ вече ще се разбира „единна фундаментална основа от системи, модули, софтуер и хардуер“

Пламен Георгиев,
Volvo Cars Superset tech stack

Volvo

П рез последните седмици името на Volvo се споменава по различни поводи, като поредният, на който ще обърнем внимание сега, е новият, революционен подход на марката към технологиите.

Започвайки с EX90, всички бъдещи електрически автомобили ще се базират на единна фундаментална основа от системи, модули, софтуер и хардуер, наречена Volvo Cars Superset tech stack. Тази единна технологична и софтуерна база ще съдържа всички модули и функционалности, които ще бъдат използвани в новата продуктова гама.

Volvo съпоставя новото си технологично решение със строителни блокове, които ще можа да се конфигурират по различни начини.

Това означава, че работата по EX90 ще намери отражение в ES90, а натрупаният опит от ES90 ще се използва както в проектирането на EX60, така и в подобрението на EX90.

Един от ключовите „строителни блокове“ е нова електрическа технологична база, наречена SPA3, която също ще е съвместима с Volvo Cars Superset tech stack. Първият автомобил, който ще се базира на тази иновативна платформа, ще бъде дългоочакваният изцяло електрически EX60 SUV.

SPA3 е доразвита версия на SPA2 (на която е изграден ЕХ90). Платформата ще разполага с подобрена изчислителна мощност, която ще позволи по-висока производителност и подобряване на функциите чрез Volvo Cars Superset tech stack. Най-важната промяна е, че архитектурата SPA3 е проектирана да бъде много по-мащабируема от SPA2. Това означава, че на нея ще може да се правят различни по размер автомобили – от 7-местния EX90 и малкия EX30. А това намалява разходите, естествено.

Volvo SPA3 Volvo Cars Superset tech stack платформа E-GMP